Vertrouwenspersonen

Wanneer je binnen de organisatie iets geconstateerd hebt, waar je je zorgen over maakt omtrent de veiligheid van jezelf of anderen, of zijn er ruzies of irritaties binnen de vereniging, dit kan tussen leden zijn, maar ook met het bestuur, dan is het mogelijk om met één van ons contact op te nemen.

Ik ben door het bestuur benaderd met de vraag of ik één van de vertrouwenspersonen van onze vereniging wil zijn. Dat wil ik graag doen, omdat ik weet, dat het erg belangrijk is dat, wanneer er ongemakken, irritaties of onbegrip zich voor doen tussen personen binnen een vereniging, dit snel kan escaleren en kan uitgroeien tot een hele nare situatie. Het uitspreken van de ontstane frustratie is dan van groot belang; ik wil me inzetten om te luisteren naar de klacht en, wanneer dat gevraagd wordt, samen te overleggen hoe het probleem zou kunnen worden opgelost. Uiteraard is strikte geheimhouding van het gesprek gegarandeerd!

Hugo van der Wal
hugovdwal@kpnmail.nl

Ik ben door het bestuur van het KNNV gevraagd om één van de vertrouwenspersonen te worden van de vereniging. Hier heb ik ja opgezegd omdat ik het belangrijk vind dat er gelegenheid moet zijn om ergens terecht te kunnen wanneer je ergens mee zit.
Ik doe veel vrijwilligerswerk in en rondom het Bezoekerscentrum Tenellaplas en weet uit ervaring, dat waar veel mensen met elkaar samenwerken het belangrijk is dat iedereen zich veilig en op hun gemak moet voelen. Daarom wil ik de gelegenheid geven om wanneer dit nodig is, een luisterend oor aan te bieden. Er over praten kan al helpen en/of de eerste stap zijn naar een oplossing.

Simone Jongepier
sa.jongepier@upcmail.nl