Maak kennis met de natuur in de duinen van Voorne

Wanneer: zaterdag 25 mei 2024.
Hoe laat: om 09:00 uur verzamelen, einde rond 11:00 uur.
Verzamelen: Bezoekerscentrum Tenellaplas, Duinstraat 12a, 3235 NK Rockanje.
Aanmelden: aanmelden voor deze activiteit is verplicht. Mail naar tomvanwanum@xs4all.nl

Tijdens de week van de biodiversiteit organiseert onze Natuurvereniging Hollandse Delta (NHD) een natuurwandeling door de Duinen van Voorne.
Onder leiding van Jan Alewijn Dijkhuizen wandelen we door duinen en bossen en staan stil bij alles wat onze interesse opwekt.
Jan Alewijn is groot kenner van het gebied en de geschiedenis en tevens coördinator van de zoogdierenwerkgroep.
Naast Jan Alewijn zijn er meerdere leden van de NHD aanwezig met hun specifieke kennis van de flora en fauna van de duinen.

Internationale Dag van de Biodiversiteit

De Verenigde Naties hebben 22 mei uitgeroepen tot Internationale Dag van de Biodiversiteit. Op die dag staan we wereldwijd stil bij de waarde en rijkdom van het leven op aarde. Biodiversiteit bestaat niet alleen uit de variatie tussen soorten, maar ook de biodiversiteit binnen soorten oftewel de genetische diversiteit en de diversiteit aan ecosystemen waarbinnen al dat leven zich afspeelt.

We danken ons leven aan die rijke biodiversiteit. Het levert ons niet alleen voedsel, maar ook drinkbaar water, zuurstof en zuivere lucht. En zorgt voor eindeloos veel verwondering en inspiratie. Biodiversiteit heeft ook een eigen, zelfstandige waarde: de intrinsieke waarde. Biodiversiteit is het beschermen waard! Om die reden werd de KNNV- de Koninklijke Natuurhistorische Vereniging- opgericht in 1901. Wij richten ons sindsdien op natuurbeleving, natuurstudie en natuurbescherming.

Datum & tijd
za 25 mei 2024 van 9:00 tot 11:00