Symposium: Samen op weg voor meer biodiversiteit

De mogelijkheden van Basiskwaliteit Natuur en Citizen Science

Wanneer: vrijdagmiddag 24 mei van 13.00 tot 16.30 – aansluitend borrel
Kosten: gratis toegang
Waar: Hoofdkantoor Eneco, Rotterdam-Alexander, Auditorium van Eneco, Marten Meesweg 5, Rotterdam
Bereikbaarheid: De locatie is uitstekend met het openbaar vervoer te bereiken: het ligt pal tegenover intercity-station Rotterdam-Alexander.
Aanmelden: verplicht via onderstaand formulier

Kansen voor natuur buiten natuurgebieden

Natuurvereniging KNNV organiseert in samenwerking met Eneco in de Week van de Biodiversiteit dit symposium over de kansen voor natuur búíten bestaande natuurgebieden en de rol van vrijwilligers hierin. Streven naar een goed omschreven Basiskwaliteit Natuur is daarbij een belangrijk middel, maar die natuurwaarde bereik je niet zonder de inzet van relevante partijen zoals gemeenten, energiemaatschappijen, havenbedrijven en agrariërs én vrijwilligers.
In dit symposium vertellen diverse inspirerende sprekers hoe zij tegen natuur in ‘hun’ domein aankijken en verkennen we de mogelijkheden voor de rol van burgers (citizen science). Op naar een natuurinclusieve samenleving!

Kars Veling (Vlinderstichting/Groene Bondgenoten)
Basiskwaliteit Natuur: wat is het, waarom is het nodig nodig en wat is de rol van vrijwilligers?

Luc Hoogenstein (Eneco)
Energielandschap: hoe kan een energiebedrijf bijdragen aan verbetering van de kwaliteit van de natuur?

Piet Mout (Natuurvereniging KNNV-Hollandse Delta)
Citizen science in de Hollandse Delta: de rol en resultaten van vrijwilligers in een sterk geïndustrialiseerd landschap

Frank Verhoeven (Boerenverstand)
Hoe stimuleren we meer biodiversiteit op akkerbouwbedrijven?

Evelien van Doorn (Bureau Stadsnatuur)
Stadsnatuur: de kansen voor meer biodiversiteit in urbane gebieden

Jan Putters (Havenbedrijf Rotterdam)
Biodiversiteit in de haven: van grijs naar groen(er)

Piet Mout – Natuurvereniging Hollandse Delta
piet.mout@hollandsedelta.knnv.nl

Let op: je kunt je tot en met 16 mei aanmelden!

Aanmelden

Eneco heeft een strikt beleid m.b.t. gasten, elke gast dient zich individueel aan te melden
E-mailadres(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Week van de Biodiversiteit

Deze activiteit is onderdeel van de Week van de Biodiversiteit waarin Natuurvereniging KNNV van 18 t/m 26 mei in het hele land tientallen activiteiten organiseert, zoals excursies, lezingen, cursussen en openbare inventarisaties.

De Verenigde Naties hebben 22 mei uitgeroepen tot Internationale Dag van de Biodiversiteit. Op die dag staan we wereldwijd stil bij de waarde en rijkdom van het leven op aarde. Biodiversiteit bestaat niet alleen uit de variatie tussen soorten, maar ook de biodiversiteit binnen soorten oftewel de genetische diversiteit en de diversiteit aan ecosystemen waarbinnen al dat leven zich afspeelt.

Datum & tijd
vr 24 mei 2024 van 13:00 tot 16:30